14 Ekim 2009 Çarşamba

teledünya ve anne tv ve ve konuşma işi

Ayşe kızım şu sıralar 'bababa dada  ababa ' ve kendince anlatmaya yönelik sesler çıkarmaya devam ediyor.Kimi zaman çığlıklar eşliğinde şarkı söylüyor.Ben her ne kadar anne anneciğimmm anne diyelim hadi hep beraber annnneee diye evin içinde dolansamda, kızım  yüzüme bakıp baba abababa dese de vazgeçmek yok :) anne diyecez anne :) Gerçi bebekleri çok zorlamamak gerekliymiş.Konuşmak ,anlatmak yaptığımız her şeyin sırasını biir birr söylemek lazımmış.İnsanlar konuşmayı doğal öğrenme sürecinde dudaklar ,ses ve cümleler arasında ilişki kurarak öğreniyorlar.Dudaklarda oluşan şekil, çıkan ses ile beyinde anlamlandırılıyormuş.Ve zaman içinde cümleler kurmayı öğreniyormuş küçük insanlar.Eğer bu doğal ortamımızda televizyon açık ise bebekler anne babanın sesinden çok televizyonun sesini dikkate alırmış.Televizyonun açık olduğu bir ortamda bebek dudak hareketi ile sesi birleştiremediği için beyin yapıları karışabiliyormuş.Özellikle klip sendromu ile başlayıp otizm e kadar beyin gelişim geriliğine sebebiyet verebiliyormuş.Bizim evde akşamları televizyon izlenir.Gündüzleri bakıcımız televizyon konusunda hassas olduğu için televizyon pek açılmaz.Ara ara haberler veya yemek programlarını izler.Benim evde olduğum günlerde  nikelodeon tv sünger bob izlenir.Evet televizyonun sakıncalı olduğunu düşünüyorum.Uzun süre izlenimlerde bebeğe ciddi öğrenim zararları verebilir.Bence zamanlama da önemli.TV başında geçirdği zaman önemli ,bir de oyun oynarken birebir iletişim içindeyken tv sesi bile olmamalı.Bebek uyuduktan sonra tv izlemek daha zevkli :) Tabi bebeklerinin uyku sorunu olmayan aileler için :)


İş dönüşü eve varınca bazen çok neşeli oluyor gülücükler saçıyor bana :) bazen somurtkan olup , yüzüme bile bakmayabiliyor :( Ben her iki durumda da aynı tepkiyi vermeye çalışıyorum. Eve gittiğimde ilk işim kızımla özlem gidermek yuvarlanmak şarkılar söylemek .... En az 20 dakkikamız bu şekilde geçiyor. Aslında sonrasında da yine ayşe ipek oluyor.Biraz yoğurt meyve veya muhallebi yemek ,banyoda sularla köpüklerle oynayıp , aromatik bebe yağlarımızla masaj keyfi yaşadıktan sonra, pijama giyilir saçlar taranır bu sırada baba eve gelir biraz onun kucağında vakit geçirilip, süt içtikten sonra  masallarla yada ninniyle uykuya dalar minnoşum.Büyüme sürecinde gereken sevgi ,ilgi ve bakımı alan bebekler okul başarıları ,sosyal becerileri ve insan ilişkileri daha kuvvetli oluyormuş.Zaten  onu o kadar çok seviyorum ki , uykusunda bile özleyebiliyorum :)  Konuşmaya başlayacağı günleri çok merak ediyorum.Aslında çocuk delisi bir anne olup kızımı şımartmak ta istemiyorum.Bu oranı ayarlamak ise ayrı bir beceri sanırım.Şımartma ile sevgi arasındaki oranı bulabilmek ise tecrübe ile olacak .Yeni serüvenler devam edecek anne öğrenecek :)

Hiç yorum yok: