1 Eylül 2009 Salı

Yana Yana Yangın İzlemek


Yana yana yangın izlemek.Ne zamandır yazamadım.Üzgünüm .Alışılmı mı? Her yaz yangın olur, yanarız ,vah tüh der gecer...Genelde haber spikeri şöyle başlar:Nedeni henüz bilinemeyen bir sebeple filanca yerde çıkan yangın kontrol altına alınmaya çalışılıyor.Hektar hektar gidiyor.Ve nedenini bir türlü bilemiyoruz.Yangın hektarları götürdükten sonra hiç haber olmuyor.(yada ben bir türlü denk gelmedim!)Yangın şu nedenle çıkmış diye.Nedeni bilimeyen bilinmezlikle kalmış , masalda burda sona ermiş oluyor.Üzgünüm yananlar için yanıp giden ağaçlar ,ormanlar, canlılar,hava için.

Şimdi yangınlar yetmezmiş gibi bir de orman alanlarının turızm için seferber edilmesi gündemde.Buyrun buyrun kalan birazcıklarıda kesiverin de sonradan üzülmeyelim yangın oldu diye.Yanacak bırakmayalım ki sonradan uğraşmayalım.Dimi ama yangın çıkacak sonra söndür falan bir sürü çalış zaman enerji para ohoooo En iyisimi keş başlı başına kurtul . Hem ya turız? oda? otel? herbirşeyciklerin dahil olduğu robot tatil?


Daha çok enerjiyi dikmek için ,ayakta kalma mücadelesi veren türler için harcasak keşke.Keşke yine sık sık televizyonda orman yangını bilgilendirilmesi yapılsa.Ormanların değeri insanların gözüne sokula sokula durmadan reklamı dönse aklından başından çıkmasa çıkamasa.

Bakir koylar bakir bırakılsa bebeklerimiz de bakir koyları görebilse.Ramazan Ramazan dualarım kabul olsa insanlar toplanıp bakir ormaların kesilip daha doğrusu katledilip otel yapımaması için ayaklansa ne mutlu olurum.

Yazacak çok şey var da işin özü yanıyoruz a dostlar yana yana yakılıyoruz bi de durduramıyoruz.Devlet mülkiyeti ormanlar ,devlet işletmesi ormanlar yanmasın, kesilmesin.

Bu postu sadece orman için ayırmak istedim.Ancak kısaca hafta sonu hızlı geçti.Arkadaşlarla dolu dolu bir hafta sonuydu.Kızım ilk arkadaşı Minik Ecrin'imiz ile buluştu.Kayınvalidemde (hep garip gelir bu kelime nedense serpil anne demek daha güzel) güzel bir iftar buluşması yaşadık.Lezzetli yemekler yendi çaylar içildi :) İpekçiğim artık sofra görünce yemek yenildiğini anlar durumda asla uzakta kalmayıp ritüele dahil olmak istiyor.Masada yemeklerden cimcik cimcik yemekten çok keyif alıyor.


Bugünlerde babaya hayran. Kucağından inmek istemiyor.Babasını görünce nerde olursa olsun hemen ona yöneliyor.Yoksa bu kız babasını benden çok mu sevecek yaaaa :((  banane işte :(  Arkadaşımızın annesi tarhana yapmış ipekçiğime göndermiş.Ellerine sağlık hemen yaptık yedirdik.Şu sıralar bizde de özgüranne ler de ki gibi kışımsı bir hazırlık var.Buzdolabı aldı başını gidiyor.Bir el atıp fresh fresh doldurmak gerek :)

5 yorum:

Seda Demirel Genç dedi ki...

Hislerime tecüman olmuşsun,çoğu insanın eli olup düşüncülerini yazmışsın..ne olcak sonumuz düşünmek bile istemiyorum,Allah korusun tek yeşil dalımız kalmayacak bu gidişle..nerdeyse her sene ormanlarımızın büyük bölümü yanıyor..elimiz kolumuz bağlı yangınları izleyip üzülüyoruz.....

Başak dedi ki...

fazicim sen daha dur,çorbaların içine elini sokacak,kendim yiceem diye tutturacak:)ayrıca babalarına daha düşkün bu hain kız evlatlar:)Ayrıca bebişin ismi çok güzel.İpek ismini çok severim ablamın kızının adı da ipek.İsimleri gibi narin,kibar oluyorlar.öpüyorum ipoşu:)

fazi dedi ki...

merhaba seda yapacak bişeyler olmalı.Bir bilinçlenme yaşanmalı.

merhaba başak senin bloğunu okurken arada kızım büyüdüğünde gibi hayal ediyorum.aslında vakit hızlı da geçiyor garip bir his bu :) hamileyken içime ısınan bebeğime uyan tek isim ipek demiştim.hamile kalmadan önce kızım olursa adını okyanus veya mercan koyucam diyordum.İyi ki ipek olmuş :)

yenianne dedi ki...

Geçen hafta İzmit'te bir yangın oldu duymuşsunuzdur.Benim evime çok yakındı,herşe çok net gözüküyordu ve ne oldu biliyor musunuz? İftar saatinde tüm yangın uçakları,itfaiyeler birden kayboldu!!!! Veee saatlerce çalışıp söndürdükleri ilk yer tekrar alev aldı,Şok olduk!!!!

Bu blg aleminde garip bir telapati var,Herkesin evinde kış hazırlıkları aynı anda...Bizde tarhanalar,erişteler.....

fazi dedi ki...

merhaba yenianne asıl şoku yanacak bir yer kalmayınca yaşayacağız sanki yanarak can veren hayvanları düşünmek bile istemiyorum.Çünkü çok üzülüyorum:( ayrıca bende böyle bir telapati olduğuna inanıyorum.demek herkes hummalı bir çalışma içinde:)